Powered By Blogger

shin prihatin ?

kita selalu pergi mall, mesti masuk toiletkan? tak pernah tak masuk toilet.. tapi ape yang kite prasan kat toilet?? yeesss... correct.. kita nampak cermin, hand dryer n macam2 lagi.. sejak aku kerja kat nandos midvalley.. aku tak pernah nampak orang cakap kat makcik makcik cleaner tu terima kasih sebab makcik dah buat toilet bersih.. pernah tak buat?? or sengaja taknak buat...

ceritaa shin...

adee sehari tu aku pergi toilet.. bersebelahan dengan kedai teh herba... orang ramai berpusu pusu kelua masuk toilet.. aku pun masuk n toilet full.. tetiba aku dengar org jerit kat toilet hujung skali.. aku bergegas masuk.. tgk apa terjadi.. then ade sorang minah kapok melayu main tengking tengking makcik kliner ni.. 'woi makcik! kau tak reti nak bersihkan toilet ke? geli lah aku tgk lantai yang kotor ni!'.. makcik ni diam je n terus bersihkan lantai yg tak seberapa kotor.. aku pun ketengah membela nasib makcik ni.. 'kau bodoh kan diri sendiri depan orang ramai tau.. tak malu ke? dresap macam minah kampong masuk bandar, nak tnjuk terer pulak kat sini.. kau ingat kau tu bersih sgt ke? ntah ntah kau lagi kotor lantai toilet ni..' situasi agak kecoh seketika... ah! shin peduli apa.. aku cakap lepaas.. so? mampus kau lah.. minah tu tak jadi nak melepas kat toilet tu then dia blah dgn mulut terkumat kamit.. pergi mati kau lah nak kutuk aku ke apa kan? ada aku kesah? so, jgn terlalu menghina makcik yang membersihkan toilet awam.. lagi pun makcik ni buat kerja halal.. duit pun halal.. jgn cari kerja dari duit yg haram.. kelak binasa badan.. bygkan jika satu hari kita kena jadi kliner n org menghina kita.. mesti sakit hatikan?

p/s:jgn terlalu bangga diri akan posisi kita sekarang.. hidup ibarat roda.. kadang kala diatas n kadang kala kita di bawah.. jadi hargai lah setiap minit n saat apabila berada diatas.. jgn pula taaksub apabila berada diatas.. e-class dari shin :)