Powered By Blogger

gigi besi..

dear readers.. jumaat hari tu aku ade buat bracessssss...
oh yeah! kaler pepel.. wah! semangat sekolah tu..
well.. rasanyaa awkward sedikit..
tapi.. lama lama dah okay..
nak makan pun.. no big deal pun..

semasa pasang...

wahh.. seksa jugak nak pasang..
doctor punya tarik bibir.. perghhh.. wa cakap..
sakit bhai.. tapi nak cantik punya pasal..
aku tahan and buat bodoh je....

bila dah pasang..

haha.. selalu pergi kat cermin...
nak tengok lawa ke tak..
hahaha... well aku rasa, time pasang lagi lawa..
daripada tak pakai braces...
so.. senyum jee...

sewaktu di hospital..

selepas beberapa minit pasang..
doktor pun kata...
shin.. cuba u tutup mulut...
then aku pun tutup lah...
dokter menggelengkan kepala...
then dokter cakap camni pulak..
shin, cuba u biasa kan mulut..
reaksi aku??? ehh?? macam mane tuk dok?
dokter pun cakap...
maksud dokter.. u buat macam biase je...
shin cakap.. oh, yg tak payah tutup mulut tu eh?
dokter pun cakap.. ye shin...
then, aku pun buat macam biasa...
dokter tersenyum lebar...
aku hairan then bertanya...
kenapa dokter senyum??
dokter pun cakap.......
shin, u tak payah tutup mulut utk tutup braces...
aku pun tanya dokter.. kenapa??
dokter pun cakap...
u nampak lagi comel kalau tayang braces daripada tutup braces..
reaksi aku... haha... comel??
wah! bangge nye....
tapi memang syok pakai braces...
muke aku nampak lagi matang and sweetttt!
oh, syok sendiri pulak :)

p/s : kepada semua yang pakai braces, jgn malu malu utk senyum dan menampakkan braces anda.. sebab senyuman anda nampak manis bila pakai braces.. tapi jangan lupa berus gigi pulak <3